Følgende salgsbetingelser gjelder for bestillinger i Scan Granitt AS sin nettbutikk.
PRISER
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt. Scan Granitt reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
BETALING
Betaling skjer ved at faktura sendes som egen epost. Du vil få informasjon om epost må betales før sending, eller i etterkant.
LEVERING
Vi sender alltid lagervare så raskt som mulig, og normalt 2-5 virkedager virkedager etter at ordren er mottatt. Leveringstid avhenger av transportselskap og adresse for leveranse. Bestillingsvarer vil bli oppdatert med forventet leveringstid pr epost.
FORSENDELSE
Våre produkter sendes med ulike transportløsninger etter kundes behov. Dette kan være semitrailer, distribusjon bil med lift eller kranbil. Fraktmetode blir avklart i hvert enkelt tilfelle. Kunde står ansvarlig for å ha tilstrekkelig ankomst for bestilt transport metode. Om transportselskap ikke får satt fra seg varer pga tilkomst på vei, elementer som står i veien for lossing, for liten oppkjørsel eller andre forhold, vil sjåfør avtale alternativt leveringssted. Om dette ikke lar seg gjøre vil varene kunne bli sendt i retur, hvor full kostnad for frakt vil bli belastet.
Spesielle forhold ved ulike transportløsninger , som kunde er ansvarlig for at blir tilfredstilt:
Kranbil med henger vil trenge god plass for manøvrering. Det er også behov for tilstrekkelig plass for støttebein og kranarm.
Semitrailer vil trenge god størrelse på veier for å komme frem. Det må også være plass for å snu for vogntog. Lossing må gjøres med egnet redskap, som truck, traktor, hjullaster, gravemaskin e.l
Distribusjonsbil med lift trenger noe mindre plass en semitrailer. Må ha god plass for å snu. Ved lossing med lift og jekketralle må det være hardt underlag som asfalt, belegningsstein e.l. Det er IKKE mulig å levere på grus eller løse plater.
Fraktpris vil bli sendt og må bekreftes før levering finner sted.
REKLAMASJON
Dersom varen er skadet ved levering må alle synlige skader meldes i fra på fraktbrev fra transportør. Deretter send skriftlig melding til Scan Granitt med bilder (skadet embalasje og varer) og forklaring på skade. Sendes til utemiljo@scangranitt.no. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i
ANGREFRIST
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres. Send skriflit melding til utemiljo@scangranitt.no om du ønsker å benytte deg av angrefristen.
Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, Returen sendes til:
Scan Granitt AS Nordre Fokserød 15 3218 Sandefjord
Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon slik at vi finner tilbake til din ordre.
ENDRING I VILKÅRENE
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
TAUSHETSPLIKT
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.